Itthon
Sajnos minden jó véget ér egyszer. Így hát a mi idei nyaralásunk is.
A képeket feldolgoztam és eddig 40 darabot fel is raktam a galériámba. De még szándékszom felrakni belőlük.

Sajnos volt pár gikszer a fényképekkel. Illetve nem is azokkal, hanem a GPS koordinátákkal. Ugyebár a nekem a GPS adatokat a telefonom rögzíti és majd itthon számítógéppel írom be a képfájlokba az időpontok alapján. A hiba ott volt a rendszerbe, hogy a telefonom nem első pillanatba állt át az UTC+2-es időzónára, hanem csak második nap. Így az első nap GPS adati nem voltak megfelelőek. A másik, nagyobb gond az volt, hogy a fényképezőgépem órája nem volt jól beállítva. A görög időhöz két órával korábbra volt állítva az órája. De ezeket a hibákat kijavítottam, így most minden kép helyesen mutatja, hogy hol készült. Ehhez a kép alatt található exif feliratra kell kattintani, majd az így megjelenő utolsó sorban Google térkép Megtekint linkjére.

Az útra nem vittem nagy fotósfelszerelést, hisz repülőn súlylimit van és nem is akartam cipelni sok minden magammal. Ezért csak a gépvázat, markolat nélkül és az Andi Tamy obiját vittem magammal. Meglepetésemre elég sokat vignetál ez az obi 17mm-en. Ezenkívül vittem a kis videókamerám is.
A több mint 500 fotóból és közel 2 órányi videó anyagból, egy jópofa, kb. 50 perces úti filmet akarok összevágni. Ez már nagy vonalakban kész van, de még hanggal sokat kell dolgozni.

A Nissyrosi Polivotis vulkán kráterben készült panorámaképet ide rakom. Nagyfelbontásban itt tekintheted meg. Ez is csak egy 7MB-os verzió, az eredeti az 23MB.

Az út, oda és vissza is kellemes volt. A Travel Service charter járatával repültünk Ferihegy 2A termináljáról. A gép egy Boeing 737-800 volt, 180 férőhellyel. Mindkét úton kaptunk meleg kaját és innivalót, valamint az ablak mellett ültünk, így csodálhattuk az alattunk elsuhanó balkáni tájat.

A következő nagy utazás újra Afrika lesz. Most Kos-on volt internet kapcsolatom bőven. A városban majdnem bárhol volt wifi. De Afrikában, a bozótban az biztos nem lesz. Egyetlen lehetőség a Thuraya műholdas telefonjának internet kapcsolat. Az relatív lassú (128 Kbit/s). Persze, hogy hogy működik az majd ott derül ki.

[ hozzászólás ] ( sb_view_counter_plural_pre215 megtekintés )   |  permalink  |  kapcsolódó link  |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 185 )
Bodrum
Sziasztok!
Ma Törökországba jártunk, de előtte elmesélem, hogy tegnapelőtt bazi nagy görög lagziban voltunk. Szó szerint. Töltött mindenféle helyi kaja meg zene és tánc. Igen jó volt. Minden asztalra raktak kancsókba fehér meg vörös bort és üdítőt is. Aztán elkezdték hordani a sok kaját. Volt görög saláta, tzatziki, töltött káposzta görög módra, turós baklava, souvlaki, meg cevapcsica és a végén dinnye is. Éjfélkor ért véget a móka.
Ma reggel áthajóztunk a Nissos Kos nevű, háromszintes hajóval Bodrumba. Mivel Törökország már nem EU. ezért belépéskor volt útlevélellenőrzés. Annak ellenére, hogy Bodrum csak 16kmre van Kostól légvonalban, Bodrumba kb. 10 fokkal volt melegebb. Először a város melletti dombra mentünk fel, ahonnan láttuk az egész várost és a kikötőt is. Voltak itt XVI. századi szélmalmok és régi víztározók,valamint egy teve is, melyen lehetett tevegelni. Ezután a régi városfalhoz mentünk amely egykoron 8km hosszan és 10 méter magasan védte a várost. Ezt bevenni csak Nagy Sándornak sikerült. Következő állomásunk egy XIII. századi színház volt, majd a Zenith márka ékszergyárába látogattunk el. Majd a tengerparton ebédeltünk és utána a bazárba jó török szokás szerint alkudoztunk.
Sajnos ez a hét gyorsan eltelt. Holnap reggel már repülünk haza. Jövő héten pakol fel képeket és videokat.

[ hozzászólás ] ( sb_view_counter_plural_pre212 megtekintés )   |  permalink  |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 181 )
Kefalos
Ma újra buszoztunk, át a Kefalos öbölhöz. Az öböl közepén van egy kis sziget, melyre egy kis kápolnát építettek. Ez is paradicsomi hely lenne, ha nem fújna a szél és nem hideg a víz. Ezért nem is maradtunk olyan sokat, visszajöttünk Kosba, és elmegyünk mindjárt a déli oldalon lévő strandra.

[ hozzászólás ] ( sb_view_counter_plural_pre217 megtekintés )   |  permalink  |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 186 )
Paradise
Sziasztok,
Tegnap reggel elbuszoztunk a sziget túlsó végén lévő Paradise Beachre. Nem véletlen ez a neve, tényleg van hasonlóság a képzeletbeli paradicsom és ez között. Gyönyörű pálmafás öböl kristálytiszta vízzel, kis halakkal. Finom apró szemű homokkal. Nagyon szép hely. Sokat fürdőztünk ott, vagy éppenséggel ringatóztunk a hullámokon.
Ma napközben felmegyünk az Asklipionhoz, a világ első kórházához, amit maga Hippokrates alapított. Este meg Zia nevű falucskába megyünk egy igazi görög estre. Lesz kaja és sic kóstolás valamint ének és tánc bemutató.
Holnap megyünk Bodrumba, Törökországba. És holnapután sajnos már repülünk is haza.

[ hozzászólás ] ( sb_view_counter_plural_pre202 megtekintés )   |  permalink  |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 185 )
Nissyros
Ma reggel transzferbuszal mentünk Kardamenaba, ahonnan egy hajóval nekivágtunk az Égei tengernek. A víz nagyon tiszta, sokszor látunk halakat úszkálni alattunk. Nissyros szigeten kötöttünk ki. Ez egy vulkáni sziget, melynek kikötőfalucskája egy gyönyörű régi görög falu szűk utcákkal. Van mellette fekete vulkáni kövekkel borított strand, nagy hullámokkal. Igen jó volt itt fürödni. Aztán felmentünk a kráterhez busszal. Itt még helyenként kéngáz szivárgott a földből és nagy forróság volt. De jó volt. Sok fénykép készült, de majd ha lesz honnan, akkor feltöltöm.

[ hozzászólás ] ( sb_view_counter_plural_pre202 megtekintés )   |  permalink  |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 184 )

<<nav_first <Előző | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | Következő> nav_last>>