Felvidék
Hétvégét Felvidéken töltöttem. Kis színkörünket meghívták vendégszerepelni a IX. Egressy Bény Országos színjátszó Fesztiválra. Szombaton Buzitán, a kultúrházban léptünk fel a Csongor és Tünde drámajátékkal. A délelőtti időpont miatt nem volt telt ház, de hát egy fesztiválon kiszámíthatatlan, hogy mennyi néző üll be egy előadásra. A darab gond nélkül lement, egyes szereplők a megszokottnál is jobb teljesítményt nyújtottak. Bár nem versenyelőadás voltunk, a zsűri nem hivatalosan azért értékelt minket is. A pár építő jellegű kritikán/javaslaton kívül sok dicséretet kaptunk. Ezen kívül meghívást kaptunk január végére Balassagyarmatra ez ottani színház-fesztiválra, valamint júniusra Komáromba a Jókai napokra. Még nem tudjuk, hogy eleget tudunk-e tenni eme meghívásoknak.

Míg estére a többiek visszatértek Budapestre, addig pár barátommal kihasználtuk, hogy felvidéken vagyunk és megláttogattunk pár ottani kedves ismerőst. Átutaztunk kelet Szlovákia, azaz a magyarlakta felvidék eme gyönyörű részén. Útközben kis időre megálltunk a Kraszna Horka-i várnál is. Téli időszakban zárva van, nem látogatható. De a vár kívülről is gyönyörű. Teljesen jó, felújított állapotban van Gyönyörű a kilátás a völgyre, melynek elején fekszik Rozsnyó. A levegő kristálytiszta, oxigéndús. Bármikor megéri megállni, ha arrafelé jár az ember.

Kellemes estét és vasárnap délelőttöt töltöttünk Runyában, majd délután jöttünk vissza Pestre, ahol csúnya esős idő fogadott :-(.

[ hozzászólás ] ( sb_view_counter_plural_pre95 megtekintés )   |  permalink  |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 143 )
Linkajánló
Nem szoktam linkajánlót írni, de ma ihletett kaptam, így hát felhívom figyelmetek pár igen érdekes oldalra a nagy világhálóról. És természetesen ezek az oldalak a fotózásról szólnak. Miről másról is szólhatnának :)?

Az első, amit nagyon ajánlok mindenki figyelmébe az a 2photo.
Ez egy orosz nyelvű oldal, tele sok-sok cirill betűvel, amiből és semmit sem értek. Nem is ez az érdekes benne. A tulajdonosa minden napra felrak valami fantasztikus képet. Nem(csak) az ő képei, hisz nagyon soknál megvan jelölve az alkotójuk. És nemcsak fénykép, hanem digitális illusztrációk és rajzok is szerepelnek szép számmal. Érdemes pár naponta visszatérni erre az oldalra és megcsodálni az alkotásokat. Kedvenceim erről az oldalról az itt feljebb és a jobbra látható két kép.

Egy másik fotós oldal, ami nemrég indult kis hazánkban, az az Index birodalom tagja. Már nemcsak a fórumainkat és a blogjainkat szeretné többek között magának tudni, hanem a fényképeinket is. Valaha az index birodalom része volt, a ma fotozz.hu-ként ismert oldal. Valamiért pár éve különváltak. Biztos nyomában hatalmas űr keletkezett az index marketingeseinek szívében és hát hosszas vajúdás alatt megszülték, hogy nekik ilyen is kell. Minek is? :music:Megszámlálhatatlan nagyon jó minőségű fotómegosztó oldal van már világhálón. De hát ez a mienk, még ha kicsit savanyú is. Kezdeti induláskor kissé butácska volt, de az informatikusok szorgos munkájának köszönhetően egyre okosodik. Bár még van amit tanulni a nagytestvéreitől, de azért már elég jól működik. És persze a nagytesókhoz képest az a nagy előnye, hogy magyarul van. No de ez se új a nap alatt :). A magyar nyelvű kezelőfelületen kívül előnye, hogy a képek un. tagelhetők (azaz rengeteg címke ragasztható rájuk) és egy-két kattintással lekérdezhető az oldalról az összes azonos tag-ű kép. Átlag usernek nagyon jól használható kellemes oldal, jól használható arra, hogy ne csak mi lássunk kreativitásunk vagy az esti buli emlékképeit. A komolyabb fotósoknak, akik félnek a képeik illegális felhasználásától, azért mindenképpen javasolom a mértékleteséget - annak ellenére, hogy az oldal un. Creativ common licenc-el védi a képeket - vagy mindenképpen lássák el képeiket vízjellel és olvassák el részletesen a felhasználási feltételeket oo).
Habár az oldal nemrég indult, máris rengeteg kép került fel. Köztük jó pár szemrevaló album is akad. Egyik ilyen a Bokros István galériája, melyből ez a balra látható tanulságos kép is való: Bemozdulás elleni kéztartás. Tanulságos minden kezdő fotósnak, hogy sokat segít rossz fényvisszonyok között, ha letámasztjuk a gépet tartó kezünket :D.
Továbbá ajánlom megtekintésre eszpee, fenyob és emeszfoto galériáját is.

Jó nézelődést ;)!

[ hozzászólás ] ( sb_view_counter_plural_pre100 megtekintés )   |  permalink  |  kapcsolódó link  |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 144 )
Pilisborosjenő-Pilisvörösvár séta
Túl vagyunk a hosszú hétvégén. Annyi minden történt, és annyi minden történhetett volna még, de nem történt. A lényeg (hogy ragadjon a bélyeg), hogy még csütörtökön elmentem két lakótársammal Pilisborosjenőre, onnan kis sétával elmentünk a Vörösvár felé található várromhoz. Ami tulajdonképpen nem is várrom, de mégis. Ez az Egri vár kicsinyített mása, melyett az Egri csillagok című film forgatásához építettek. Persze nem teljes, csak azokat a részeket építették fel, amelyekre szükség volt, és azok nagy része is elpusztult mára.
Ez nincs messze Pilisborosjenőtől. Visszont nekünk majd két órába tellett odaérnünk, mert mindig találtunk valami szépet, megnézni-valót, fényképezni valót.
Szerencsére gyönyörű időnk volt, végig sütőt a nap, szépen alacsonyan, így szép gyönyörű szép, meleg fények voltak. Sikerült pár jó képet is csinálni, amelyet felraktam a galériámba.

[ hozzászólás ] ( sb_view_counter_plural_pre104 megtekintés )   |  permalink  |  kapcsolódó link  |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 155 )
Tisza tó
Szombaton meglátogattuk a Tisza tavat. Már napfelkelte előtt kieveztünk a poroszlói kikötőből. Egész nap borús, hideg, párás, ködös idő volt, így nem sok használható fénykép született, de mi azért bőszen és kitartóan eveztünk tovább, hogy hátha kisűt a nap, vagy esetleg egy érdekes madár akad az utunkba.
A napot csak kétszer láttuk meg. Először, amikor felkelt és pár percig kikandikált a felhők alól. Majd rögtön elbújt felettük és nem is láttuk kb. 11 óráig, de akkor is szintén csak egy kicsit átlesett a felhők között, de két perc múlva el is tűnt. Képek a galériában.
Tulajdonképpen nem gond, hogy nem volt jó idő. Számomra ez elsősorban terepfelmérő túra volt. Mert ide tervezünk még párszor visszamenni, és a mostani tapasztalatok sok mindenben tudnak majd segíteni.

Update: PetiBá Tisza-tavas képei itt oo):yes:

[ hozzászólás ] ( sb_view_counter_plural_pre91 megtekintés )   |  permalink  |  kapcsolódó link  |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 150 )
Rám szakadék
Hirtelen felindulásból elkövetett tett volt talán (^#^). A meteorológia előrejelzések szerint a 2007-es év talán utolsó napos-meleg-túrázós szombatja volt a szombat. Így hát fotós barátaimmal bezsúfolodtunk egy autóba és elindultunk Dömösre. Az autót a templom parkolójában hagytuk, majd nekivágtunk a hegynek. Na jó, van ahol ez csak domb, de itt hegy, és ez a kérdés másodrendű most. Nem a magasságára voltunk kíváncsiak, hanem a szépségére.
Szépen cammogósan, meg-megállva fotózni, haladtunk előre. Meglehetősen hideg volt, kb 10 fok. De a patakmederbe felfelé mászkálásban rendesen megmelegedtünk, én személy szerint nem fáztam.
A Rám-szakadék a Rám-hegy tömbjébe vágódó Három-forrás-völgy különösen szép és egyik leglátogatottabb és vadregényes része. A Dunántúli-középhegység legkeletibb része a Visegrádi-hegység, kb. 14-15 millió évvel ezelőtt, igen heves vulkáni tevékenység során keletkezett.
Az összegyűlt csapadékvizek mély völgyeket faragtak a hegyek oldalába. read_more

[ 1 hozzászólás ] ( sb_view_counter_plural_pre830 megtekintés )   |  permalink  |  kapcsolódó link  |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 153 )

<<nav_first <Előző | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | Következő> nav_last>>